Fair Investments Logo.png

Många kritiserar H&M just nu

Tunt med konstruktiv kritik.

Jag har inte djupstuderat H&M och är inte så insatt. Det kan dock ibland vara en fördel när det gäller att tänka kreativt.


Kunderna måste in i H&M:s butik/hemsida för att det ska bli affär. Bensinmackar som låter mig betala bensinen utanför butiken tappar alla spontanköp som jag skulle gjort inne i butiken.


Varför ska jag besöka H&M? Hög modegrad och billigt.

För 10 år sedan lockade billiga priser, men idag urvattnar onlinehandeln den konkurrensfördelen. Kvalitén upplevs dessutom som dålig vilket minskar känslan av att det är billigt.


Mitt brainstorminlägg med en ny affärsidé till H&M:

Erbjud kvalité genom populära varumärken och fler designervaror men till 30-50% rabatt mot ”listpris”.

Från billigt och mode -> mode, populära varumärken, kvalité och billigt.


Skapa därigenom en skattjaktkänsla där kläderna byts ut extremt ofta. Skapa en känsla av att du missar klipp, så att kunderna måste besöka butiken/online frekvent.


Köp in de varumärken som är heta för tillfället. Var opportunistisk i inventarieflödet. Dra nytta av order som blir avbeställda, fabriker om överproducerar och varor i slutet på modecykeln.

Lägg in en Starbucks inne i butikerna eller andra idéer som lockar in kunderna.

Vem är du?

Vi vill veta mer om dig och dina drömmar

Hör av dig i kontaktformuläret nedan så svarar vi inom kort

*När du fyller i formuläret samtycker du till att vi sparar dina kontaktuppgifter under den period som krävs för att vi

ska komma i kontakt med dig. Dina uppgifter behandlas konfidentiellt och används endast i syftet att kontakta dig för ditt ärende. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att vi behandlar dina uppgifter genom att maila info@fairinvestments.se. 

Läs mer om vår integritetspolicy här

© Fair Investments Sweden AB. All rights reserved. 

Vi använder cookies för att tillhandahålla de tjänster och funktioner som erbjuds på vår hemsida, och för att ge våra användare en bra upplevelse. LÄS MER